Servicii Terapeutice
Terapii specifice și de compensare
„Viitorul este praf de stele pentru că îl puteți visa. Prezentul este lut pentru că îl puteți modela. Dar trecutul este piatră pentru că nu îl poți schimba niciodată.” (Relu Popescu)
Terapiile specifice și de compensare cuprind servicii specializate care sunt oferite de către profesorul psihopedagog și kinetoterapeut.
PROFESORUL PSIHOPEDAGOG desfășoară în cabinetul psihopedagogic, conform noilor programe școlare, următoarele tipuri de activități:
Aceste discipline pot include activități terepeutice din următoarele domenii:
- stimulare multisenzorială;
- educație psihomotrică;
- terapia tulburărilor de limbaj și comunicare;
- structurarea și dezvoltarea limbajului;
- tehnici alternative de comunicare;
- stimulare cognitivă;
- autocunoaștere și dezvoltare personală.
Ședințele se derulează într-un interval cuprins între 15 – 45 minute, individual sau în grup, în colaborare cu profesorul de la clasă.
KINETOTERAPEUTUL desfășoară în cabinetul kinetoterapeutic exerciții fizice specifice urmărind dezvoltarea psihomotricității, corectarea dizabilităților fizice funcționale și ameliorarea celor fizice morfologice. Având în vedere eterogenitatea colectivului de elevi, profesorul planifică un demers terapeutic adaptat fiecărui caz în parte sau unor grupe relativ omogene, în funcție de dizabilitatea majoră întâlnită.
Demersul terapeutic-recuperator este unul individualizat care presupune identificarea nevoilor elevilor, eșalonarea situațiilor de învățare și modelarea comportamenetelor în funcție de potențialul restant, particularitățile de dezvoltare individuală și ritmul propriu de evoluție/recuperare.
Terapie educațională complexă și integrată
Programul de terapii educaționale complexe și integrate se desfășoară după orele de curs și este structurat pe cinci discipline. Activitățile sunt realizate de către profesorul educator cu toți elevii clasei și vin în sprijinul și completarea programului de predare-învățare-evaluare, desfășurat de către profesorul de pshopedagogie specială, având un caracter de terapie corectiv-recuperativă. Cele cinci discipline cuprinse în programa școlară sunt următoarele: