Servicii Terapeutice

Terapii specifice și de compensare

„Viitorul este praf de stele pentru că îl puteți visa. Prezentul este lut pentru că îl puteți modela. Dar trecutul este piatră pentru că nu îl poți schimba niciodată.” (Relu Popescu)

Terapiile specifice și de compensare cuprind servicii specializate care sunt oferite de către profesorul psihopedagog și kinetoterapeut.

PROFESORUL PSIHOPEDAGOG desfășoară în cabinetul psihopedagogic, conform noilor programe școlare, următoarele tipuri de activități:

Aceste discipline pot include activități terepeutice din următoarele domenii:

Ședințele se derulează într-un interval cuprins între 15 – 45 minute, individual sau în grup, în colaborare cu profesorul de la clasă.

KINETOTERAPEUTUL desfășoară în cabinetul  kinetoterapeutic exerciții fizice specifice urmărind dezvoltarea psihomotricității, corectarea dizabilităților fizice funcționale și ameliorarea celor fizice morfologice. Având în vedere eterogenitatea colectivului de elevi, profesorul planifică un demers terapeutic adaptat fiecărui caz în parte sau unor grupe relativ omogene, în funcție de dizabilitatea majoră întâlnită.

Demersul terapeutic-recuperator este unul individualizat care presupune identificarea nevoilor elevilor, eșalonarea situațiilor de învățare și modelarea comportamenetelor în funcție de potențialul restant, particularitățile de dezvoltare individuală și ritmul propriu de evoluție/recuperare.

Terapie educațională complexă și integrată

Programul de terapii educaționale complexe și integrate se desfășoară după orele de curs și este structurat pe cinci discipline. Activitățile sunt realizate de către profesorul educator  cu toți elevii clasei și vin în sprijinul și completarea programului de predare-învățare-evaluare, desfășurat de către profesorul de pshopedagogie specială, având un caracter de terapie corectiv-recuperativă. Cele cinci discipline cuprinse în programa școlară sunt următoarele:

Formarea autonomiei personale

Activitățile desfășurate au ca scop final independența copilului cu dizabilități, integrarea lui într-un mediu în continuă schimbare, cu largă deschidere spre normalitate.

Terapie ocupațională

Socializarea şi activităţile de terapie ocupaţională contribuie la formarea unei personalităţi adaptative, integrative, asigurând formarea unor deprinderi care pregătesc copilul cu dizabilităţi pentru inserţia socio-profesională.

Ludoterapie

Ludoterapia implică jocuri de stimulare a diverselor funcţii şi procese psihice şi are valenţe multiple în sfera dezvoltării structurilor psihice ale copilului cu dizabilități.

Stimulare cognitivă

Se bazează pe activități menite să ducă la dobândirea instrumentelor de bază ale cunoaşterii: citit, scris, socotit şi la formarea unor tehnici elementare de muncă intelectuală și au un pronunţat caracter ludic, jocul fiind cea mai eficientă cale de stimulare cognitivă în cazul acestor copii.